dilluns, 4 de novembre del 2013

Figures de guix

Joan Miró



Quan vas començar amb el guix?
Fa uns 18 o 20 anys.
Qui te’n va ensenyar?
Ningú, mirant peces petites, vaig comprar guix i ho vaig provar. Quan em va començar a sortir bé una persona del Vendrell em va començar a encarregar coses més grans, anava pensant molt i mirant com ho podia fer.
D’on treus les idees?
Totes del cap, sóc molt observador. Degut a la meva deficiència auditiva tinc els altres sentits molt més desenvolupats, i sóc molt disciplinat.
Quins materials fas servir? I quines peces fas?
Faig servir guix especial per fer motlles i pintures. I faig ampolles, plats de l’horòscop, escuts, tasses...
Ens expliques el procés?
De qualsevol cosa en faig un motlle, després faig la figura de guix, ho poleixo i ho pinto. Al principi vaig haver de pensar molt com fer-ho, després ho vaig anar agafant.
Ho fas per hobbie?
En principi sí, per distreure’m, però he fet molta feina per encàrrecs, ara amb la crisi no tant.
Tens altres aficions?
          La jardineria, les xapes de cava (en tinc quasi 5000), i vaig a trobades d’intercanvi,                         caminar, la fotografia, els Castells de Vilafranca ... i faria col·leccions de quasi tot!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada