dijous, 1 de març del 2012

Puntes de coixí

Fina Barreras


         Quan vas aprendre a fer puntes? Qui te’n va ensenyar?
De joveneta, als 11 o 12 anys en vam aprendre al carrer amb la Candelària, una senyora de l’Arbós (població amb molta tradició puntaire). En aquella època moltes nenes del poble en feien.
         Formes part d’algun grup?
Ara fa 11 anys que a la Ràpita s’ha recuperat. La Societat va voler fer algun curs de labors... finalment es va decidir fer un curs de puntes de coixí, i li van dir a la Lourdes, una senyora també de l’Arbós. Ha quedat com una entitat del CCRR i es diu Grup de Puntaires Sant Raimon de Penyafort. Jo formo part del grup des del principi.
Quines peces fas?
Faig mocadors, tapetes, ventalls, punts de llibre ...
Vas a trobades?
Jo no vaig a trobades, però la majoria del grup sí. Només vaig a la trobada que organitzem aquí a la Ràpita al novembre, coincidint amb la Festa del Most. Som unes 150 o 200 persones i fa tants anys que es fa com anys té el grup.
Dediques gaires hores a les puntes?
Al curset dediquem 1,5h un dia a la setmana. Jo a les tardes una hora o hora i mitja, però cada dia no, vaig alternant.
Quants boixets té el teu coixí? Quin és el màxim de boixets que has utilitzat alhora?
Depenent de la peça que fas s’utilitzen més o menys boixets. Vam fer un quadre per la Coral l’Amistat en el que vam utilitzar 250 boixets, el vam fer entre varies persones del grup. Ara per la propera peça que faré, un bolso, n’utilitzaré uns 200.


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada