dimecres, 4 de desembre del 2013

Espelmes artesanals de cera d'abella

Olga Pérez


 Des de quan fas espelmes?
Fa uns 10 anys. Al principi vaig començar amb una amiga perquè m’agradava i les regalàvem. Vaig parar un temps i ara fa tres anys i he tornat. Ara les faig una mica més personalitzades, per encàrrecs...
Quins materials fas servir?
Cera d’abella estampada i ble (que és el cotó trenat).
Com n’has après?
Vaig començar amb una amiga, després jo he desenvolupat altres models i altres maneres de fer, altres tècniques, com les espelmes foses.
D’on treus les idees?
Van sorgint, intento fer espelmes personalitzades, segons quina forma i quina mida volen, i ho faig com hem demanen.
Quanta estona hi dediques?
En el procés de proves puc estar diversos dies, per veure si crema bé, si el ble té el suficient gruix, si el diàmetre és adequat... Intento que es consumeixi el màxim de cera, així té més rendiment d’hores i s’aprofita al màxim la cera. Faig moltes proves cada vegada que trec un model.
Quan veig que un model funciona, el següent procés ja és més ràpid, però també depèn si són foses, que he d’esperar que la cera es fongui i en el moment òptim posar el ble, o laminades, que és tallar i muntar.
Fas altres manualitats?
Em dedico molt als sabons artesanals. Faig feltre i manualitats amb material reciclat amb els meus fills. També m’agrada teixir.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada