divendres, 10 de març del 2017

Ceràmica

Salvador Miras

Quan vas començar  a fer ceràmica?
Quan tenia 5 o 6 anys al carrer feia “ninots” amb el fang quan plovia, no hi havia els carrers asfaltats. Als 8 o 9 anys feia les figures del pessebre amb argila que anava a buscar als Pins Alts, molta gent del poble venia a veure el meu pessebre. Fins als 14 anys vaig anar fent alguna figura “bust” d’algun amic, llavors em vaig posar a treballar i es va acabar l’art. Només en comptades ocasions podia fer alguna cosa. Al cap dels anys, amb la reducció de la jornada de treball, em vaig apuntar a l’escola d’Arts i Oficis de Vilafranca a la modalitat de ceràmica. Després he fet algun curs a Girona de tècniques ceràmiques per ampliar la formació. També he fet coses que no són ceràmica, com un mural que hi havia a l’Ajuntament fet de guix, el Drac de Torrelles, la remodelació del Drac de St. Marçal, el cap gros del Jànio M. de Vilafranca, l’Àliga de la FM petita, escultures de ferro... Sempre m’ha agradat fer coses noves, anar canviant.
D’on treus la inspiració?
De les coses que ens envolten, un fons marí, una formació rocosa, l’escorça d’un arbre... d’artistes com Gaudí o altres ceramistes.
 Participes a la Mostra Artística del municipi? Has guanyat mai?
Sí, fa molts anys que hi participo. He guanyat primers, segons i tercers premis en diverses ocasions.
Projectes de futur?
Seguir combinant el treball amb l'experimentació i intentar gaudir-ho.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada