divendres, 10 de març del 2017

Curiositats del món del disc de vinil

Quim Bandrés

Quan vas començar  amb la col·lecció?
La meva mare sempre tenia la ràdio posada, i a mi sempre m’ha agradat la música.  Als 13 o 14 anys es compraven singles, no sabíem que hi havia LPs. Però la consciència que ho volia col·leccionar va ser cap als 18-19 anys. Els comprava a Vilafranca, al Discofilm, a Barcelona (perquè hi havia discos americans) i també anava a Andorra perquè hi havia discos anglesos, holandesos, i alemanys i grups prohibits que aquí no es podien escoltar. L’any 80 vaig aconseguir el llibre Hard Rock Anthology de Denis Meyer, clau per mí i pels meus amics col·leccionistes per conèixer grups. Ja començàvem a tenir consciència d’aquest món.
Quants en tens?
En vaig arribar a tenir 9500, en l’actualitat en tinc uns 2000. Ja no li dono tanta importància a la quantitat, ara tinc tots els grups que m’agraden. Tot i que espero anar a la fira de Barcelona a comprar-ne 6 o 7 més que m’interessen.  
Quin estil de música t’agrada?
M’agrada la música que ve dels negres el jazz (dels anys 55 a 65), blues, soul (dels anys 68 a 74) ... També el hard rock i el rock (dels anys 67 a 74) , fins i tot m’agrada la música clàssica.  
Algun preferit?
Blues: Albert Collins. Aquest té un sentit molt especial per mí.  Jazz: Stan Levey, Grand Stan dels anys 50. Soul: Marvin Gaye Live, del 73. Rock: Creedence Clear Water Revival.
 No entenc la vida sense música. No havia gaudit mai tan de la música com ara, puc agafar qualsevol LP dels que tinc i m’agrada. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada